لوازم جانبی موبایل و تبلت

بررسی و ارائه مشخصات لوازم جانبی موبایل و تبلت

لوازم جانبی موبایل و تبلت

بررسی و ارائه مشخصات لوازم جانبی موبایل و تبلت

بررسی و ارائه مشخصات لوازم جانبی موبایل و تبلت و معرفی بهترین محصولات موجود در بازار

  • ۰
  • ۰

یکی از فاکتورهای حیاتی برای هر گیمری بهره‌مندی از بهترین و با‌کیفیت‌ترین صدای ممکن است. هدفون و هدست های گیمینگ یکی از مهم‌ترین لوازم جانبی برای هر گیمر حرفه‌ای محسوب می‌شود که در انتخاب آن باید موارد متعددی را مدنظر قرار دهید.

اغلب گیمرها برای تجربه‌ی هرچه بهتر بازی، از هدست‌های مخصوص استفاده می‌کنند. هدست گیمینگ مخصوص بازی، یکی از راهکارهای جامعی محسوب می‌شود که تمامی نیازهای صوتی گیمر را برطرف می‌کند. البته در این دسته از محصولات فناوری هم مانند همه‌ی بخش‌های دیگر، گزینه‌های متعددی پیش روی کاربران قرار دارد که انتخاب را برای آن‌ها دشوار می‌کند. صرف‌نظر از محدودیت‌های قیمتی،‌ انواع طراحی و کیفیت ساخت هم در بازار دیده می‌شود که انتخاب را بسیار دشوار می‌کند.

 

گیمرها و کاربران حرفه‌ای دنیای کامپیوتر، اغلب هزینه‌های بیشتری نسبت به کاربران عادی برای خرید تجهیزات متقبل می‌شوند. درنتیجه آن‌ها باید در انتخاب لوازم موردنیاز خود دقت بیشتری داشته باشند تا خرید منطقی‌تری انجام شود. در خرید تجهیزاتی مانند هدست گیمینگ، باید به جز برند محصول، جزئیات متعدد دیگری را هم مدنظر قرار دهید.

 

هدفون یا هدست گیمینگ

اوین مرحله در خرید تجهیز صوتی عالی برای بازی، انتخاب بین هدفون و هدست است. برخی کاربران ترجیح می‌دهند میکروفن بازی را هم به‌صورت یکپارچه درکنار هدفون داشته باشند و به‌همین دلیل، هدست را انتخاب می‌کنند. برخی دیگر نیز میکروفن مجزا را ترجیح می‌دهند و به سراغ هدفون می‌روند. هدفون‌های گیمینگ، همان هدفون‌های عادی هستند که اغلب برای کاربران علاقه‌مند به موسیقی کاربرد دارند. این هدفون‌ها امکانات صوتی بسیار عالی دارند که نیازهای گیمر را هم به‌‌خوبی برطرف می‌کنند. هدفون‌های حرفه‌ای، قابلیت‌های صوتی همچون ارائه‌ی صدا با جزئیات بالا و عمق طبیعی در صدا را ارائه می‌کنند که انتخاب آن‌ها را برای تجربه‌ی عالی بازی، منطقی جلوه می‌دهد.

E-sport : une nouvelle école ouvre à Paris, Lille et Lyon - Le Figaro  Etudiant

 

با وجود کیفیت بالای صدا در هدفون‌های حرفه‌ای، خبری از میکروفن در آن‌ها نیست. اغلب گیمرهای حرفه‌ای نیز برای کاربردهای گوناگون از استریم زنده تا ارتباط با هم‌تیمی‌ها در حین بازی، به میکروفن نیاز دارند. درنتیجه آن‌ها درصورت انتخاب هدفون به‌جای هدست، میکروفن جانبی نیز خریداری می‌کنند. برای انتخاب میکروفن مخصوص بازی نیز گزینه‌های متعددی پیش روی شما قرار دارد.

 

معرفی بهترین هدفون و هدست های گیمینگ موجود در بازار ایران

1. هدست گیمینگ Cloud Revolver S

هایپر اکس (HyperX) چند سالی است که به عرضه لوازم جانبی گیمینگ مشغول است و به دلیل کیفیت قابل قبول محصولاتش از محبوبیت خوبی برخوردار شده. این شرکت با حضور در CES 2017 از جدیدترین هدست گیمینگ خود با نام Cloud Revolver S پرده برداشت.

هایپر اکس در طراحی محصولاتش همیشه به دو امر مهم توجه ویژه ای داشته است و Cloud Revolver S نیز از این قضیه مستثنی نیست؛ اول راحتی و پس از آن کیفیت صدا. زمانی که ما برای اولین بابررسی HyperX Cloud Revolver S دیدیم، یک تقسیم تقسیم کوچک کردیم. از یک سو، این دستگاه دارای صدای فراگیر 7.1 کاناله ای است که از طریق پردازشگر سیگنال دیجیتال دالبی به کار رفته است. از سوی دیگر، در مقایسه با سایر هدست های مشابه بسیار گران است. Cloud Revolver S کاملاً «پلاگ اند پلی» است، یعنی نخستین هدستی به شمار می رود که می توان آن را از طریق یک کابل USB و بدون نیاز به کارت صدا یا باکس های کمکی، مستقیماً به کامپیوتر متصل کرده و صدای فراگیر 7.1 کاناله را تجربه کرد.

فوم های مخصوص هدست و سربند استیل و پهن Cloud Revolver S نیز راحتی بی نظیر ، میکروفن قابل جدا شدن و صدای بالاتری را در هنگام اجرای بازی ها برای چند ساعت متوالی نسبت به قیمت بالای آن فراهم می سازد .  علاوه بر این هدست مورد بحث از درایورهای ۵۰ میلیمتری بهره مند شده تا کاربر بهترین تجربه شنیداری و گفتاری را در هنگام استفاده از آن داشته باشد.

این هدست طرفداران و مخالفان خاص خود را دارد. میکروفون این هدست هنگامی که در جای خود قرار بگیرد دیگر به این راحتی‌ها از آنجا دل نمی‌کند. نه می‌توان آن را به داخل جمع کرد نه تا کرد. تنها می‌توان آن را خم کرد که اگر بازهم در سر راهتان قرار بگیرد مجبور می‌شوید آن را کاملا جدا کنید. با تمام این‌ها صدایی که توسط گوشی‌های آن پخش می‌شود هم در بازی‌ها و هم در پخش موسیقی صدایی رسا، چند کاناله و واضح است و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

 

2. هدست گیمینگ SteelSeries Arctis Pro

هدست‌های SteelSeries به عنوان ارائه دهنده صدای بی عیب و نقص شناخته شده‌اند، اما هدست وایرلس SteelSeries Arctis Pro همه چیز را به سطح بالاتری می برد. این هدست نه تنها شما را در صدای بازی های که در حال انجام دادن آن هستید غرق و احاطه می کند و برای تمام اقدامات انفجاری بازی های مورد علاقه شما بسیار عالی است، بلکه به لطف DAC (مبدل دیجیتال به صوتی) آن، Arctis Pro همچنین در هنگام گوش دادن به آهنگ های مورد علاقه  شما یا تماشا کردن فیلم های مورد علاقه تان عملکردی فوق العاده دارد و به شما کمک می کند.

در بین بهترین هدست های گیمینگ PC تا به امروز، این یکی مقداری گران قیمت است، اما زمانی که شما این هدست بسیار راحت و عالی را استفاده می کنید، به راحتی می توانید ببینید که چرا یکی از بهترین هدست مخصوص بازی است که شما می توانید همین امروز خرید کنید.

از قابلیت های این هدست می توانم به تکنولوژی وایرلس دوگانه ، اسپیکرهای پریمیوم Hi-Res که وضوح خیره کننده صدا را در پی دارد ، کیفیت ساخت سطح بالا از فولاد سبک و آلیاژ آلومینیوم که دوام و زیبایی را به همراه دارد، دو باتری قابل تعویض اجازه شارژ یکی و استفاده از دیگری را می‌دهد، عمر باتری حدود 20 ساعت برای گیمینگ و میکروفون ClearCast با وضوحی مثال زدنی نام برد.

 

3. هدست گیمینگ Astro A50 Wireless

هدست گیمینگ Astro A50 Wireless

وقتی که Astro A50 معرفی شد، ما آن را یک هدست مخصوص بازی که ارتقاء دهنده تجربه بازی خواهد بود تصور کردیم. خوشبختانه، راحتی ، طراحی ، کیفیت و ویژگی های آن این تجربه را به وجود آورد؛ این هدست برای کامپیوتر ، PS4، Xbox One و کنسول های قدیمی نیز یک هدست قوی و همه جانبه است.

هدست Astro A50 Wireless با قیمت 300 دلار در وب سایت آمازون موجود است و در بازار ایران با قیمت حدود 9.7 میلیون تومان موجود است.

 

4. هدست گیمینگ Rapoo VH150

هدست رپو VH150 در ماه فوریه سال 2018 وارد بازار شد و تقریبا با تمامی پلتفرم‌های موجود از جمله کامپیوترهای شخصی، تبلت، گوشی‌های هوشمند و حتی آخرین نسل کنسول‌های بازی سازگار است. تمامی قاب این هدست از جنس آلومینیوم ساخته و بوسیله چرم مصنوعی پوشیده شده است؛ البته به جز در نزدیکی گوشی‌ها. کابل متصل کننده این محصول 3 متر طول دارد و بوسیله کنترلی که روی آن تعبیه شده می‌توان صدا را کم و زیاد کرد یا نورپردازی LED هدست را خاموش یا روشن کرد.

در هدفون رپو مدل VH150 از جک میکروفون، جک 3.5 میلی‌متری صدا و کابل USB برای اتصال استفاده شده است البته برای استفاده از نورپردازی حتما باید از کابل USB استفاده کرد. میکروفون VH150 نیز انعطاف پذیری بالایی دارد و قابل جدا شدن است اما متاسفانه هیچ کلید یا دکمه‌ای روی هدست برای بی‌صدا کردن آن پیش‌بینی نشده است. کیفیت صدای این هدست نیز بسیار بالا است و از این بابت نگرانی وجود ندارد، اما بیس آن به نسبت سایر هدست‌های هم رده قابل قبول نیست.

قابلیت حذف صداهای اضافه آن نیز عملکرد بسیار خوبی دارد و به گونه‌ای است که هنگام استفاده از صفحه کلید، صدای آن به گوش نمی‌رسد. جنس گوشی‌ها ضد تعرق نیست و ممکن است در تابستان در صورت استفاده طولانی مدت مشکلاتی را ایجاد کند. در کل هدست VH150 کیفیت ساخت و صدای خوبی دارد و همچنین از ظاهر ساده و زیبایی برخوردار است و به گونه‌ای قیمت گذاری شده که کاملا مناسب گیمر‌هایی است که بودجه محدودی دارند ولی می‌خواهند بهترین تجربه ممکن را داشته باشند.

 

5. هدست گیمینگ ASUS ROG Centurion

 ایسوس راگ Centurion می‌تواند تجربه منحصر به فردی را در اختیار گیمرها قرار دهد. اما ایسوس این هدست را به گونه‌ای طراحی کرده که وقتی آن را در دست می‌گیرید اول از همه، سنگینی آن جلب توجه می‌کند؛ همچنین برای استفاده از آن به چندین کابل نیاز است و قیمت بالای آن هم سبب شده انتخاب اول بسیاری از کاربران نباشد.
از طرف دیگر نباید نقاط قوت آن را نیز فراموش کنیم. موادی که در ساخت این هدست به کار گرفته شده‌اند از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند. ROG Centurion ایسوس به 10 درایور صوتی مستقل از هم مجهز شده تا بتواند صدای فراگیر 7.1 کاناله را به شکل واقعی ارائه دهد. این هدست همراه با یک تقویت کننده الکترونیکی (آمپلیفایر) نیز عرضه می‌شود که با استفاده از آن می‌توانید تمامی جنبه‌های صدا را مدیریت کنید. این هدست حتی می‌تواند صدا را از طریق اسپیکرهای اضافی نیز پخش کند.

هر گوشی آن میزبان 5 مگنت نئودیمیم است و به گونه‌ای تنظیم شده که وقتی شروع به بازی می‌کنید کاملا گذر زمان را از دست خواهید داد. علاوه بر این شاید جالب‌ترین ویژگی این هدست Sonic Radar Pro باشد. این ویژگی پس از اسکن کامپیوتر شما برای بازی‌هایی که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند یک رادار مجازی را در هنگام بازی پایین صفحه مانیتور به نمایش می‌گذارد. این رادار مانند قطب نما، موقعیت مکانی صداهایی که هدست دریافت می‌کند را برایتان به نمایش می‌گذارد تا بتوانید به راحتی تشخیص دهید صدای قدم‌هایی که می‌شنوید از چه جهتی می‌آید. در مجموع این هدست یکی از بهترین هدست‌های مخصوص بازی به شمار می‌آید.

 

6. هدست مخصوص بازی Razer Thresher Ultimate

از بهترین هدست‌های گیمینگ ریزر در بازار می‌توان به Razer Thresher Ultimate اشاره کرد که با قیمت نزدیک به چهار میلیون تومان، صدای فراگیر 7.1 کانال را دراختیار کاربر قرار می‌دهد. ریزر در هدست مذکور قابلیت‌های دالبی و حذف نویز را به کاربر ارائه می‌کند. هدست ریزر را می‌توان در انواع مدل هماهنگ با ایکس‌باکس یا پلی‌استیشن خریداری کرد.

هدفون‌های Razer Thresher Ultimate از صدای Dolby Audio در یک چینش ۷٫۱ کاناله مجازی پشتیبانی کرده و به واسطه‌ی توانایی فوق‌العاده در تفکیک صدا‌ها، می‌تواند به‌خوبی گیمر را از نزدیک شدن دشمنان از تمامی جهات آگاه کند. البته دقت کنید که این هدفون‌های ۷٫۱ کاناله‌ی مجازی را با نمونه‌های آبجکت-محوری مانند DTS:X یا Dolby Atmos اشتباه نگیرید، اما با فناوری پیشرفته‌ی تفکیک صدایی که Razer Thresher Ultimate به آن مجهز است، تشخیص این موارد بسیار دشوارتر از قبل شده‌است.

ریزر تلاش زیادی کرده‌است تا هدست‌های Thresher را همانند سایر محصولاتش، به یک هدفون حرفه‌ای برای گیمرها تبدیل کند که قادر باشد صدایی بلند و رسا را به گوش کاربر برساند و کوچکترین جزئیات را هم تفکیک و ثبت نماید. این هدفون همچنین عمر باتری بسیار زیادی هم داشته و به‌خوبی قادر است حداقل یک روز کامل گیمر را همراهی کند.
 

جمع بندی

همان‌طور که دیدید، هدست‌های مخصوص بازی با انواع قابلیت و در بازه‌های قیمتی متنوع به فروش می‌رسند. قطعا خرید بسیاری از آن‌ها برای همه‌ی کاربران منطقی به‌نظر نمی‌رسد. ازطرفی گیمرهای حرفه‌ای که حتی از استریم و مسابقه‌های رسمی، درآمد بالایی هم دارند، همیشه به‌دنبال بهترین گزینه‌های موجود در بازار هستند. نکته‌ی نهایی اینکه فراموش نکنید هدست‌های بی‌سیم با قیمت پایین، اغلب کیفیت صدا و شارژدهی مناسبی ندارند. درمقابل، نسخه‌های حرفه‌ای امکان اتصال سیم را هم به کاربر ارائه می‌کنند که گزینه‌‌ای کاربردی به‌شمار می‌رود.
به نظر شما بهترین هدست گیمینگ بازار ایران در این فهرست وجود داشت؟ هدست گیمینگ بهتری را می شناسید؟

  • ۰۰/۰۲/۲۲
  • رضا حقی

هدست گیمینگ

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی