لوازم جانبی موبایل و تبلت

بررسی و ارائه مشخصات لوازم جانبی موبایل و تبلت

لوازم جانبی موبایل و تبلت

بررسی و ارائه مشخصات لوازم جانبی موبایل و تبلت

بررسی و ارائه مشخصات لوازم جانبی موبایل و تبلت و معرفی بهترین محصولات موجود در بازار

  • ۰
  • ۰

در بحث راهنمای خرید تبلت ویندوزی ابتدا آن دسته از نکاتی که باید در خرید تبلت‌های مبتنی بر سیستم عامل ویندوز مد نظر قرار داد را مطرح می‌کنیم و سپس به معرفی تعدادی از تبلت‌های شاخص، که از وجود این سیستم عامل شناخته شده بهره می‌گیرند، خواهیم پرداخت.

تبلت ویندوزی ارزان قیمت

اگرچه در حال حاضر کاربران علاقه‌مند به تکنولوژی بیشتر به تبلت‌های اندرویدی توجه نشان می‌دهند یا به سراغ آیپدهای اپل می‌روند، اما تبلت‌های ویندوزی هم مخاطبان خاص خود را در میان کاربران دارند. در واقع آن دسته از کاربرانی که به کار با کامپیوترهای خانگی یا لپ‌تاپ‌های مبتنی بر سیستم عامل ویندوز خو گرفته‌اند، ارتباط بیشتری با تبلت‌های ویندوزی برقرار می‌کنند.
به طور کل افرادی که قصد استفاده از نرم‌افزارهای مختلف تحت ویندوز را دارند اما به دلیل فعالیت‌هایی که انجام می‌دهند حمل و نقل مداوم یک لپ‌تاپ نسبتا سنگین برایشان مقدور نیست، به سراغ یک تبلت ویندوزی می‌روند. ابزاری که از قابلیت حمل و نقل مناسب‌تری نسبت به لپ‌تاپ‌های مبتنی بر سیستم عامل ویندوز برخوردار است و می‌تواند بسیاری از کارهای این ابزارها را با کیفیتی مشابه انجام دهد. پس بهتر است این دسته از کاربران پیش از خرید یک تبلت مبتنی بر سیستم عامل ویندوز، به راهنمای خرید تبلت ویندوزی توجه کنند.


از جمله نکات مهمی که در بحث خرید تبلت ویندوزی باید به آن اشاره کرد، توجه به اندازه‌ی آن تبلت است. در واقع شما پیش از خرید یک تبلت باید انتظارات خود از این ابزار را به طور دقیق مشخص کنید. این انتظارات معمولا با اندازه‌ی تبلت رابطه مستقیمی برقرار می‌کند. به عنوان مثال اگر شما قصد دارید یک تبلت ویندوزی سبک را جایگزین لپ‌تاپ سنگین و قدیمی‌تان کنید، باید به سراغ مدلی از تبلت بروید که اندازه نمایشگر آن بتواند نیازهایتان را برآورده کند و جایگزین مناسبی برای لپ‌تاپ شما باشد.

به طور کل در بحث راهنمای خرید تبلت ویندوزی می‌توان به این نکته اشاره کرد که معمولا تبلت‌های ده اینچ یا بزرگ‌تر از آن می‌توانند انتخاب مناسبی برای آن دسته از کاربرانی باشند که قصد جایگزینی لپ‌تاپ خود را با یک تبلت دارند.

در ادامه علاوه بر اندازه تبلت باید به نوع طراحی آن نیز توجه ویژه‌ای داشت. به عبارت بهتر، آن دسته از کاربرانی که قصد جایگزینی لپ‌تاپ خود با یک تبلت ویندوزی را دارند، به طور حتم عادت بیشتری به کار با صفحه کلید نسبت به کار با نمایشگر لمسی تبلت دارند. به همین دلیل بهتر است این دسته از کاربران به سراغ خرید تبلت‌هایی بروند که همراه با صفحه کلید عرضه می‌شوند یا حداقل قابلیت اتصال به صفحه کلید را پشتیبانی می‌کنند.

 


پشتیبانی از یو اس بی و اچ دی ام آی: به طور کل قابلیت اتصال به صفحه کلید معمولا از طریق درگاه یو اس بی برای تبلت فراهم می‌شود. بنابراین در بحث راهنمای خرید تبلت ویندوزی باید به کمیت و کیفیت درگاه‌هایی که تبلت مورد نظر از آنها پشتیبانی می‌کند نیز اهمیت دهید. در مجموع می‌توان گفت که برای یک تبلت ویندوزی، پشتیبانی از درگاه یو اس بی در کنار وجود درگاه اچ دی ام آی امتیاز کاملا مثبتی محسوب می‌شود. چرا که شما علاوه بر مجهز کردن تبلت خود به ابزارهای جانبی نظیر صفحه کلید یو اس بی، می‌توانید آن را از طریق کابل اچ دی ام آی به نمایشگرهای مختلف یا تلویزیون‌های مجهز به درگاه اچ دی ام آی نیز متصل کنید.

مجهز بودن به دوربین و پشتیبانی از سیمکارت: در ادامه‌ی این راهنما نکات دیگری تیز وجود دارد که باید به آنها توجه داشت. به عنوان مثال بهره‌مندی تبلت مورد نظر شما از امکاناتی نظیر دوربین جلو و عقب یا شیار سیمکارت، یک امتیاز برای آن به شمار می‌رود. چرا که از طریق دوربین تبلت خود، قادر به برقراری تماس تصویری یا فیلمبرداری و عکس‌برداری خواهید بود. همچنین وجود سیمکارت نیز برای برقراری ارتباط با دیگران یا استفاده از اینترنت مفید است. همچنین اگر قصد استفاده طولانی مدت از تبلت ویندوزی خود را دارید، بد نیست کیفیت و گنجایش باتری تبلت مورد نظرتان را هم مورد توجه قرار دهید.

حال که با اصول کلی خرید یک تبلت ویندوزی آشنا شدیم، بد نیست در ادامه‌ی بحث به تعدادی از بهترین تبلت‌های ویندوزی جدید موجود در بازار هم اشاره‌ای داشته باشیم.

 

معرفی چند تبلت ویندوزی در رنج قیمت بالا و ارزان

تبلت های ویندزوی مایروسافت

 

تبلت Microsoft Surface Pro


آخرین نسخه از تبلت ویندوزی اختصاصی شرکت مایکروسافت یعنی تبلت Surface Pro بهبود‌های قابل توجهی را نسبت به نسخه‌ی پیش از خود تجربه کرده است. در گام نخست شاهد استفاده‌ی این تبلت از پردازنده جدید Kaby Lake هستیم. به این ترتیب می‌توان گفت که پردازنده‌ی 2.5 گیگاهرتزی مدل Intel Core i7-7660U این تبلت اکنون از انعطاف و قدرت پردازش بیشتری برخوردار است.

علاوه بر آن کیفیت باتری این تبلت نیز با بهبود قابل توجهی نسبت به گذشته همراه بوده است. به گونه‌ای که کیفیت این باتری نسبت به مدل پیش از خود حدود 32 درصد افزایش یافته است. در کنار این موضوع کارایی و کیفیت قلم اختصاصی این تبلت یعنی Surface Pen نیز بهتر از قبل خواهد بود. به بیان دقیق‌تر حساسیت فشار این قلم اختصاصی اکنون به تراز 4096 ارتقا یافته است و کاملا حرفه‌ای‌تر از قبل می‌نماید. با این حال نکته‌ی منفی تبلت Microsoft Surface Pro این است که این قلم اختصاصی به طور مستقیم همراه با تبلت عرضه نمی‌شود و باید به شکل جداگانه توسط کاربران خریداری شود.

به هر حال بحث راهنمای خرید تبلت ویندوزی بدون نام بردن از تبلت ویندوزی Microsoft Surface Pro به عنوان سردمدار تبلت‌های مبتنی بر سیستم عامل ویندوز چندان کامل جلوه نمی‌کند. به همین دلیل بد ندیدیم که نامی هم از این تبلت ویندوزی به میان بیاوریم.


تبلت Acer Switch 3

اما معرفی تبلت‌های برتر در در این بحث، تنها به معرفی محصول اختصاصی شرکت مایکروسافت محدود نمی‌شود. در واقع تبلت Acer Switch 3 نیز از جمله تبلت‌های شاخص ویندوزی است که می‌تواند مورد انتخاب و استفاده‌ی کاربران قرار گیرد. از جمله نکات مثبت این تبلت ایسر با سیستم عامل ویندوز آن است که قیمت آن تقریبا به نصف تبلت اختصاصی مایکروسافت یا همان Surface Pro می‌رسد. با این حال کیفیت و کارایی آن به هیچ وجه به اندازه نصف تبلت یاد شده نیست.

اگرچه این تبلت از مشخصات سخت افزاری پایین‌تری نسبت به Surface Pro برخوردار است، اما در عین حال می‌تواند اکثر انتظارات کاربران از یک تبلت 12.2 اینچی عادی را برآورده کند. همچنین باید به این نکته هم اشاره کرد که تبلت Acer Switch 3 درست همانند بسیاری از همتایان خود از خصلت دوگانه‌ی شبه لپ‌تاپ برخوردار بوده و در کنار آن به صفحه کلید هم مجهز است. در واقع این تبلت با سیستم عامل ویندوز 10، بیشتر به کار آن دسته از کاربرانی می‌آید که از تبلت خود انتظاراتی مشابه با یک لپ‌تاپ دارند.

تبلت Samsung Galaxy TabPro S

اکنون نوبت معرفی محصول جدید شرکت سامسونگ یعنی تبلت ویندوزی Samsung Galaxy TabPro S است. تبلت ویندوزی سامسونگ با سایز12 اینچی در حال حاضر یکی از نازک‌ترین و باریک‌ترین تبلت‌های مبتنی بر سیستم عامل ویندوز در جهان محسوب می‌شود.

علاوه بر آن تبلت Samsung Galaxy TabPro S یکی از معدود تبلت‌های ویندوزی به شمار می‌رود که از وجود نمایشگر Super AMOLED استفاده می‌کند. البته در کنار این نمایشگر شفاف، تبلت جدید شرکت سامسونگ از وجود بلندگوهای قدرتمندی نیز بهره می‌برد.

به این ترتیب می‌توان تبلت ویندوزی Samsung Galaxy TabPro S را ابزاری مناسب برای آن دسته از کاربرانی قلمداد کرد که تبلت خود را بیش از هر چیز برای اجرای فعالیت‌های چند رسانه‌ای نظیر مشاهده‌ی فیلم یا انجام بازی‌های مختلف به کار می‌برند. در واقع به علت سازگاری نه چندان مناسب این تبلت با صفحه کلید، نمی‌توان آن را انتخاب مناسبی برای آن دسته از کاربرانی دانست که به تبلت‌های دوکاره و مشابه با لپ‌تاپ علاقه‌مند هستند. اما برای علاقه‌مندان به سیر و سیاحت در دنیای سرگرمی این تبلت ابزاری تمام عیار به شمار می‌رود.

تبلت ویندوزی چینی

تبلت ویندوزی ارزان مدل hp Pro Tablet ۶۰۸
کمپانی hp، یکی از با سابقه‌ترین متخصصان طراحی و تولید کامپیوترهای درجه یک دنیاست. بنابراین تصمیم گرفت تا کاری که دیگر شرکت‌ها برای یک تبلت ویندوزی سعی در اجرای آن داشتند را در کیفیت بسیار بالاتری به اتمام برساند.

دستگاه hp Pro Tablet ۶۰۸، با اندازه صفحه نمایش ۸ اینچ و وزن تنها ۴۰۰ گرم، همراه‌ترین کامپیوتر قابل تصور شما خواهد بود. تبلتی با ۲GB حافظه RAM از نوع DDR۳ و پردازنده چهار هسته‌ای Intel Atom X۵ با ساختار ۶۴bit که تمام توانایی‌های دیگر تبلت‌های اندرویدی قوی همانند Google Nexus ۹ را در کنار توانایی‌های کارهای روزمره یک کامپیوتر، ارائه می‌دهد. در حالیکه قیمت تمام شده آن بسیار پایین‌تر از تصور شما از یک تبلت ویندوزی خواهد بود. یعنی هزینه ایده آلی برای خریداران تبلت‌های اندرویدی.

انتخابی برای افرادی که به دنبال یک تبلت واقعی بوده و از در دست گرفتن گوشی‌های بزرگ ۸ اینچی، خسته شده‌اند. اگر کاری که شما با لپ تاپ خود انجام می‌دهید، استفاده از Office و برنامه‌های معمول کامپیوتری است، با داشتن چنین تبلتی بی‌نیاز از حمل لپ تاپ خود خواهید شد.

فریم دور این دستگاه تماما فلزی بوده که همراه با بلندگوهای استریو در بالا و پایین آن، جلوه خاصی را به هنگام در دست گرفتن به کاربر می‌دهد. همچنین نشان Windows در مرکز پایین قاب جلویی دستگاه، به هر فردی که به تبلت نظاره می‌کند این موضوع را یادآورد می‌شود که با یک کامپیوتر روبرو است. 

کلام آخر

قیمت تبلت های ویندوزی به طور کلی در بازه های مختلفی قرار دارد که شما با هر میزان بودجه ای می توانید به خرید آن ها بپردازید. ما در این مطلب به معرفی تعدادی از آن ها پرداختیم. نظر شما درباره این تبلت ها چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها درمیان بگذارید


 

  • ۰۰/۰۶/۳۱
  • رضا حقی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی