لوازم جانبی موبایل و تبلت

بررسی و ارائه مشخصات لوازم جانبی موبایل و تبلت

لوازم جانبی موبایل و تبلت

بررسی و ارائه مشخصات لوازم جانبی موبایل و تبلت

بررسی و ارائه مشخصات لوازم جانبی موبایل و تبلت و معرفی بهترین محصولات موجود در بازار

  • ۰
  • ۰

اگر تمایل دارید بدانید در شرایط مختلف عکاسی، استفاده از مونوپاد ترجیح داده می‌شود یا تری پاد؛ پیشنهاد می‌شود با ما همراه باشید تا علاوه بر مقایسه بین مونوپاد و تری پاد، با بهترین مدل های مونوپاد موجود در بازار نیز آشنا شوید.

مونوپاد، لذت بخش ترین وسیله برای کسانی است که عاشق عکس های سلفی هستند. عکس های سلفی که این روزها به خوبی جایگاه خود را میان کاربران پیدا کرده اند، برای بهتر شدن نیاز به یک مونوپاد دارند!

احتمالا شما هم مونوپاد و تری پاد را از نزدیک دیده‌اید، هر دو وسیله ابزاری هستند که برای گرفتن عکس به کمک کاربر می‌آیند، اما اینکه چه موقع باید از هر کدام استفاده کرد، نکته مهمی است که می‌بایست در نظر گرفته شود. در این مقاله تفاوت میان مونوپاد و تری پاد بررسی شده و در ادامه با بهترین مدل های مونوپاد موجود در بازار آشنا خواهیم شد.

تری پاد

احتمالا عکاسان بسیاری را دیده‌اید که از تری پاد استفاده می‌کنند. تری پادها سه‌پایه‌هایی هستند که برای گرفتن عکس بهتر و دقیق‌تر به کمک کاربر می‌آیند. تری پادها سایزها و شکل‌های متنوعی دارند و برای مواقعی که عکاس قصد دارد، عکس‌هایی با سرعت شاتر کم را ثبت کند، از لرزش دوربین ممانعت می‌کند. در حقیقت استفاده از تری پاد برای مواقعی که مایل هستید از جریان آب عکس گرفته و یا مسیر روشنایی چراغ ماشین را در شب ثبت کنید و یا به بیانی ساده‌تر، نوردهی طولانی‌تری را در عکس خود ثبت کنید، پیشنهاد می‌شود.

تری پاد / Tripod

 

مزایا و معایب

تری پادها می‌توانند در انواع عکسبرداری حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای، به خوبی دوربین را نگه داشته و عکس‌های با دقت بالایی را ثبت کنند. عکاسانی نیز که از افکت تایم لپس استفاده می‌کنند، می‌توانند به جای استفاده از مونوپاد از یک تری پاد بهره ببرند چرا که این سه‌پایه‌ها این اطمینان را به کاربر می‌دهند از آنجا که دوربین به درستی در محل خود قرار گرفته و قفل شده است، هیچگونه پرشی در بین  هر فریم، ثبت نخواهد شد. با این حال تری پادها نیز خالی از اشکال نیستند.

عکاسی با تری پاد / car light trails

یکی از عمده‌ترین معایبی که تری پادها دارند، وزن سنگین و قابلیت حمل غیرآسان آنها است. همچنین بسته به نوع سری که برای هر تری پاد استفاده می‌شود، این سه‌پایه‌ها می‌توانند در هنگام چرخش دوربین کمی با محدودیت عمل کنند. برای مثال ممکن است عکاس بخواهد از یک شی در حال حرکت عکسبرداری کند که در این حالت ممکن است برخی تری پادها با مشکل مواجه شوند. گفتنی است همه چیز درباره تری پادها با سرعت کمتری اجرا می‌شود. بنابراین اگر به دنبال یک پایه جهت دوربین عکاسی خود می‌گردید که قابلیت حمل آسان و سرعت عمل بالایی داشته باشد، اصولا تری پادها یا همان سه‌پایه‌ها گزینه مناسبی برای شما نخواهند بود.

 

مونوپاد

بهترین مدل های مونوپاد / monopod

وقتی استفاده از یک سه‌پایه نسبتا سنگین برای عکسبرداری ترجیح داده نمی‌شود، معمولا عکاسان به استفاده از مونوپاد روی می‌آورند. در حقیقت همان‌طور که تری پادها دارای سه پایه هستند، مونوپادها از یک پایه بهره می‌برند. مونوپادها ابزارهای نسبتا ساده‌ای هستند که می‌توان برای عکسبرداری، دوربین و لنز موردنظر خود را روی آنها قرار داد. این ابزارها نیز در اندازه‌ها و سایزهای مختلف در بازار موجود هستند و توانایی متفاوتی در تحمل سنگینی دوربین دارند.

 

بیشتر بخوانید:

بهترین ها همه اینجان

مزایا و معایب

مونوپادها ابزارهای بسیار مناسبی هستند که می‌توان در یک روز طولانی در حین عکسبرداری، برای نگهداری دوربین و لنز از آنها استفاده کرد و دچار درد شانه و گردن نشد. اگر تا به حال عکاسان ورزشی با لنزهای بزرگ و طولانی را دیده باشید، احتمالا متوجه این نکته شده‌اید که این عکاسان برای نگهداری دوربین و لنزهای نسبتا بزرگ و سنگین خود از مونوپاد استفاده می‌کنند. همچنین از آنجا که مونوپادها تنها از یک پایه پشتیبانی می‌کنند، آزادی عمل بیشتری در حرکت داشته و از سرعت تنظیم بالاتری بهره می‌برند.

از معایب مونوپاد باید به این نکته اشاره کرد که مونوپادها در مقایسه با تری پادها، استحکام و پایداری کمتری را برای دوربین تامین می‌کنند، بنابراین اگر به دنبال یک جایگزین سبک‌تر برای سه پایه و تری پاد می‌گردید، باید این نکته را به خاطر داشته باشید. همچنین اگر قصد دارید تصاویری از جریان آب روان و یا مسیر انتشار نور چراغ ماشین‌ها را توسط دوربین خود ثبت کنید، مونوپاد نمی‌تواند به خوبی یک تری پاد عمل کند. اما اگر از نگه داشتن دوربین خود در طول روز احساس خستگی می‌کنید، مطمئنا مونوپادها گزینه بسیار خوبی برای انتخاب خواهند بود.

در نهایت باید گفت از آنجا که تری پاد و مونوپاد هرکدام مزایا و معایب خود را دارند، اما باید این نکته را به خاطر داشت که همواره یکی از آنها نخواهد توانست در تمامی صحنه‌ها، به عنوان بهترین گزینه انتخاب شود. به‌طور کل معمولا در عکسبرداری تایم لپس و یا در سرعت‌های شاتر خیلی بالا، استفاده از تری پاد توصیه می‌شود تا از لرزش دوربین ممانعت به عمل آمده و ثبات و پایداری بین هر فریم، حفظ شود. اما اگر به یک پایه سبک‌تر با آزادی عمل بیشتری نیاز دارید، مونوپاد بهترین گزینه برای انتخاب خواهد بود.

 

 


بهترین مدل های مونوپاد موجود در بازار


فروشگاه پلازا یکی از معتبرترین فروشگاه‌های اینترنتی است که لوازم جانبی دیجیتالی باکیفیتی را ارائه می‌کند. بنابراین اگر قصد خرید بهترین مدل های مونوپاد را دارید، پیشنهاد می‌شود حتما سری به این فروشگاه بزنید. فروشگاه پلازا با ارائه ضمانت اصالت کالا این اطمینان را به خریدار می‌دهد که مونوپاد موردنظر خود را با بالاترین کیفیت و البته کمترین قیمت در میان سایر فروشگاه‌های اینترنتی خریداری خواهد کرد. در ادامه بهترین مدل های مونوپاد موجود در این فروشگاه را با هم مرور خواهیم کرد:

 

مونوپاد وونیو مدل Gimbal Stabilizer 3-Axis

اگر تمایل دارید عکس‌های سلفی حرفه‌ای از خود ثبت کنید، باید به خاطر داشته باشید که همواره حفظ فاصله مطلوب یکی از مهم‌ترین نکات در ثبت یک عکس سلفی باکیفیت است. مونوپاد وونیو مدل Gimbal Stabilizer 3-Axis از گوشی‌های مختلف با اندازه‌های گوناگون به‌خوبی پشتیبانی کرده و کاربر می‌تواند با خیال راحت گوشی خود را در محفظه نگهدارنده آن، قرار دهد. این مونوپاد با سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS سازگار بوده و از بلوتوث نسخه 4.0 و میزان چرخش 360 درجه نیز پشتیبانی می‌کند. این مونوپاد طراحی کوچک و سبکی داشته و به‌واسطه لرزشگیر، در ثبت عکس‌های باکیفیت کمک شایانی می‌کند. مونوپاد وونیو مدل Gimbal Stabilizer 3-Axis مجهز به باتری بوده و از طریق کابل میکرو USB شارژ می‌شود. همچنین کاربر می‌تواند در هنگام ثبت عکس از حالت تنظیم زاویه این مونوپاد بهره گیرد.

 

Image result for Gimbal Stabilizer 3-Axis

 

مونوپاد WeWow مدل Fancy

کمپانی چینی WeWow مونوپاد مدل Fancy خود را به گونه‌ای طراحی کرده است که علاوه بر استفاده به عنوان نگهدارنده گوشی موبایل و مونوپاد، قادر است به صورت یک پاوربانک نیز گوشی کاربر را شارژ کند. در حقیقت مونوپاد WeWow مدل Fancy مجهز به یک باتری 2600 میلی‌آمپر ساعتی است و قادر است با ولتاژ 5 ولت، گوشی کاربر را نظیر یک پاوربانک شارژ کند. این مونوپاد از جنس آلومینیوم ساخته شده است و به‌واسطه بهره‌مندی از استاندارد IP54 تا 95 درصد در برابر آب و رطوبت مقاومت می‌کند. این مونوپاد از همه گوشی‌های هوشمند و همچنین دوربین‌های ورزشی پشتیبانی کرده و پایه‌ای به طول 1 متر دارد. یکی دیگر از نقاط قوت این مونوپاد، برخورداری از لرزشگیر است که کمک می‌کند تمام لرزش‌های دست کاربر در هنگام عکسبرداری و یا فیلمبرداری، کاملا خنثی شود. این مونوپاد در هنگام روشن بودن تا 8 ساعت شارژ باتری خود را حفظ کرده و در هنگام عملیات، دمای بین منفی 10 تا 40 درجه سانتیگراد را به‌خوبی تحمل می‌کند. این محصول در رنگ‌های نقره‌ای، صورتی و مشکی در فروشگاه پلازا موجود بوده و یکی از بهترین مدل های مونوپاد است.

Related image

 

مونوپاد جیماری مدل ST-880

کمپانی جیماری (Jmary) مونوپادی به مدل ST-880 را به‌گونه‌ای طراحی کرده است که طول دسته آن در حالت حداکثر بلندی به 0.91 و در کمترین حالت به 0.5 متر می‌رسد. این مونوپاد مجهز به یک کلید چرخشی روی دستگیره خود است که این اجازه را به کاربر می‌دهد، زاویه دوربین گوشی خود را به‌خوبی تنظیم کند. مونوپاد جیماری مدل ST-880 مجهز به قابلیت چرخش 360 درجه است و کاربر می‌تواند به‌واسطه بند کوچکی که در انتهای دسته آن تعبیه شده است، مونوپاد را به‌راحتی در دست بگیرد. مونوپاد Jmary مدل ST880 تنها 350 گرم سنگینی داشته و از سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS پشتیبانی می‌کند. گفتنی است نحوه اتصال این مونوپاد از طریق گیره خلاص‌کننده است که علاوه بر نگهداشتن گوشی به عدم لرزش آن نیز کمک می‌کند.

Image result for jmary ST880

 

کیت نگهدارنده جیماری مدل MP30-L9

کیت نگهدارنده جیماری مدل MP30-L9 مجموعه کاملی است که از آن می‌توان برای نگهداری گوشی، تبلت، دوربین‌های دیجیتال و Go Pro بر روی دوچرخه و موتورسیکلت استفاده کرد. این کیت از گوشی‌های هوشمندی که سایزی در حدود 56 تا 60 میلی‌متر داشته، پشتیبانی کرده و جنس آن از آلومینیوم مقاوم است. در نتیجه این کیت توانایی تحمل وزن تا 3 کیلوگرم را داشته و در برابر ضربه و شکستگی نیز به‌خوبی مقاوم است. گفتنی است این محصول قابلیت شارژ و یا ریموت عکاسی نداشته اما در عوض می‌تواند به صورت مستقل مورد استفاده قرار گیرد.

Image result for jmary MP30-L9

 

مونوپاد وونیو مدل BR11

مونوپاد وونیو مدل BR11 یکی از بهترین مدل های مونوپاد موجود در بازار است که قابلیت‌های متنوعی دارد. این مونوپاد مجهز به یک لنز 3 در 1، ریموت کنترل، اپلیکیشن اختصاصی، سه‌پایه، بند و کاور اختصاصی است که سبب می‌شود کاربر از کارکردن با آن لذت ببرد. این محصول از گوشی‌های اندروید و دوربین‌های ورزشی GoPro پشتیبانی می‌کند. مونوپاد وونیو مدل BR11 قابلیت تنظیم 270 درجه داشته و حداکثر طول پایه آن حدود 1 متر است. این محصول طراحی کوچک و سبکی داشته و از یک باتری لیتیوم پلیمری بهره می‌برد. در حقیقت کاربر می‌تواند پس از آنکه گوشی خود را روی این مونوپاد قرار داد، مونوپاد را در فاصله‌ای دورتر روی سه‌پایه گذاشته و به‌واسطه ریموت کنترل، عکسبرداری و یا فیلمبرداری کرده و حتی روی تصویر خود زوم کند. این مونوپاد در رنگ‌های مشکی، قهوه‌ای و صورتی در بازار موجود است.

Image result for wonew BR11

 

 

مونوپاد هوکو مدل K4

برند هوکو در میان تولیدکنندگان و سازندگان لوازم جانبی دیجیتال به‌خوبی می‌درخشد و از تولیدکنندگان بهترین مدل های مونوپاد است. این کمپانی مونوپادی به مدل K4 را تولید کرده است که با قیمت مناسب خود، نیازهای کاربران را نیز به‌خوبی برآورده می‌سازد. مونوپاد هوکو مدل K4 از قابلیت تنظیم 180 درجه بهره‌مند بوده و حداکثر طول پایه آن 65 سانتی‌متر است. این مونوپاد علاوه بر پشتیبانی از بلوتوث نسخه 3.0، از طریق جک 3.5 میلی‌متری نیز به گوشی متصل می‌شود. مونوپاد هوکو مدل K4 از سیستم عامل اندروید و iOS پشتیبانی کرده و برای نگهداری انواع گوشی هوشمند کاملا مناسب است. اگر قصد خرید یک مونوپاد باکیفیت اما با کارایی ساده را دارید، مونوپاد هوکو مدل K4 به شما توصیه می‌شود.

Image result for ‫مونوپاد هوکو مدل K4‬‎

 

 

مونوپاد مینی راک اسپیس مدل ROT0752

کمپانی راک (Rock) مونوپاد مینی راک اسپیس مدل ROT0752 را با پشتیبانی از ریموت کنترل طراحی کرده است. طول پایه این مونوپاد در حدود 60 سانتی‌متر است و محفظه نگهدارنده آن از گوشی‌هایی با نمایشگر 5.5 اینچ و دوربین‌های کامپکت پشتیبانی می‌کند. این مونوپاد از طریق کابل به گوشی متصل شده و از قابلیت چرخش 360 درجه‌ای نیز پشتیبانی می‌کند. گفتنی است این مونوپاد به‌راحتی می‌تواند با گوشی‌های اندروید و iOS ارتباط برقرار کرده و عکس سلفی با کیفیتی را برای کاربر ثبت کند. اگر به دنبال بهترین مدل های مونوپاد هستید، حتما این مدل را نیز در نظر بگیرید.

Image result for ‫مونوپاد مینی راک اسپیس مدل ROT0752‬‎

 

 

مونوپاد هوکو مدل K2 MAGIC

یکی دیگر از بهترین مدل های مونوپاد کمپانی هوکو، مدل K2 MAGIC است. این مونوپاد از انواع گوشی‌های هوشمند با هر اندازه‌ای پشتیبانی کرده و کاربر می‌تواند با خیال راحت به‌واسطه دو گیره‌ای که در دو طرف محفظه وجود دارد، گوشی خود را در این مونوپاد قرار دهد. گفتنی است مونوپاد هوکو مدل K2 MAGIC از قابلیت تنظیم 360 درجه و همچنین 180 درجه به سمت بالا و پایین به‌خوبی پشتیبانی کرده و از یک پایه با حداکثر طول 65 سانتی‌متر بهره می‌برد. این محصول از طریق کابل 3.5 میلی‌متری به گوشی متصل شده و طراحی کوچک و سبکی دارد.

Image result for K2 MAGIC hoco

امیدواریم از اطلاعاتی که در این بخش از وبلاگ لوازم جانبی گوشی درباره ویژگی های مونوپاد و معرفی بهترین مدل های مونوپاد تقدیمتان کردیم بهره کافی را برده باشید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی